+

    آموزش استفاده از سیستم آپدیت اپلیکیشن فروشگاهی وردپرس

    با سلام و عرض ادب ، یکی از امکاناتی که در اپلیکیشن فروشگاهی اندروید وردپرس وجود دارد سیستم آپدیت می باشد که ما امروز آموزش استفاده از آن را برای شما آماده کرده ایم.

    نکته مهم1 : سیستم بروزرسانی خودکار و اعلام آن توسط افزونه فقط برای نسخه اندروید می باشد و برای آپدیت نسخه ios باید نسخه جدید را در سیب اپ (یا هر مارکت دیگری که ios خود را در آن منتشر کرده اید) قرار دهید و نمیتوان از این سیستم استفاده کرد.

    فرض کنید ما نسخه 1 برنامه خود را ساخته ایم و به کاربران خود داده ایم و کاربران در حال استفاده از اپلیکیشن فروشگاهی وردپرس ما می باشند. اکنون با توجه به تغییری که در اپ داشته ایم میخواهیم نسخه 2 برنامه را بسازیم و به کاربران نیز اطلاع رسانی کنیم تا تمام کاربران ما اپلیکیشن های خود را آپدیت کرده و از نسخه جدید استفاده نمایند.

    آپدیت اپلیکیشن فروشگاهی را در دو مرحله باید انجام دهیم که مرحله اول در وب سایت همراه وردپرس و در پنل کاربری شما انجام می گیرد و مرحله دو در مدیریت وردپرس وب سایت خود شما .

    مرحله اول : 

    برای اینکار ما ابتدا باید نسخه 2 اپلیکیشن را بسازیم ، به همین منظور وارد پنل خود در سایت همراه وردپرس می شویم و طبق تصویر زیر ابتدا دکمه ” رفتن به بخش ویرایش ” را بزنید سپس در بخش نسخه یا ورژن عدد 2 را وارد کنید ( توجه داشته باشید ما به فرض اینکه نسخه 1 را داشته ایم 2 وارد میکنیم و طبیعتا شما هر نسخه ای از اپلیکیشن را دارید باید یک عدد بالاتر از آن را وارد کنید) و در نهایت دکمه ” ذخیره ”  را بزنید و اکنون با کلیک روی دکمه ” ساخت مجدد اپلیکیشن ”  درخواست ساخته شدن نسخه جدید اپلیکیشن را بدهید .

    سیستم به صورت خودکار بعد از تقریبا 15 دقیقه لینک دانلود نسخه جدید را به شما می دهد .

    مرحله دوم : 

    تا اینجا ما نسخه 2 برنامه خود را ساخته ایم و اکنون باید اطلاع رسانی آپدیت را انحام دهیم. به همین منظور شما باید نسخه جدید اپلیکیشن را که در مرحله قبل دریافت کرده اید را در سایت خود در مسیری دلخواه آپلود کنید .

    نکته 2: شما باید دقیقا فایل دانلودی از سایت ما را در سایت خود آپلود کنید و از فشرده سازی خود داری کنید (دقیقا فایل با پسوند app را آپلود کنید)

    نکته 3 : می توانید بجای آپلود در سایت خود از مسیر فایل آپلود شده در سایت ما نیز استفاده کنید ( با راست کلیک بر روی دکمه ” دریافت اپلیکیشن ” و انتخاب گزینه copy link address )

    اکنون وارد مدیریت سایت خود شوید  و در قسمت تنظیمات افزونه ما به تب “بروزرسانی ” بروید ( مانند تصویر زیر )

    همانطور که در تصویر بالا نیز مشخص کرده این در این تب دو باکس مهم وجود دارد که شما باید با دقت این دو باکس را پر کنید .

    باکس اول ورژن برنامه است که شما باید نسخه نهایی و جدیدی که ساخته اید را وارد کنید که برای مثال ما باید عدد 2 را وارد کنیم و باکس دوم لینک دانلود نسخه جدید برنامه است که باید آدرس لینک اپلیکیشن خود را که آپلود کرده اید را در اینجا وارد کنید ( توجه داشته باشد لینک کامل به همراه http ابتدای آن وارد شود)

    تغییرات را ذخیره کنید. کار تمام است!

    اکنون همه کاربرانی که نسخه 1 اپلیکیشن را نصب دارند هنگام باز کردن برنامه به صورت خودکار پیام آپدیت را دریافت میکنند و با زدن دکمه آپدیت اپلیکیشن اندروید آنها خودکار آپدیت می شود.

    نکته 4 : شما علاوه بر استفاده از این سیستم می توانید اپلیکیشن خود را در کافه بازار یا مارکت های معتبر دیگر منتظر کرده و بعد از انجام مرحله اول ، فایل دانلودی جدید را در پنل خود در کافه بازار قرار دهید تا دارندگان نسخه قدیمی شما از طریق اعلام آپدیت بازار نیز از نسخه جدید مطلع شده و از  بازار مستقیم آپدیت کنند.

    شاد و پیزورز باشید و من الله توفیق